
Als plannen een eenmansactie wordt en het bedrijf stilstaat
Ik ben ondernemer. Creatief, vol ideeën, altijd bezig met de toekomst. Nieuwe plannen, kansen zien, verder denken. Maar ergens onderweg raakte ik iets kwijt.

Durf jij anders naar je rol als docent te kijken?
Als docent herken je het vast: je begon ooit aan het vak met passie en idealen, vol hoop om het verschil te maken in de levens van leerlingen. Maar na verloop van tijd raakt die oorspronkelijke passie soms wat overschaduwd.

Meer scholen merken Magister-stress
Ik las het artikel over Magister-stress met grote interesse. Het is een onderwerp dat mij als planspecialist dagelijks bezighoudt: de spanning die ontstaat wanneer alles wat leerlingen doen direct zichtbaar is voor ouders.

Flexibel plannen als je werkdag ineens anders verloopt
Het is maandagochtend, je komt aan op kantoor en bent er helemaal klaar voor. Je hebt gisteren zelfs nog je agenda netjes bijgewerkt en alles zorgvuldig gepland.

De gedachtenwereld van een puber
Tim is geen uitzondering, hij is de gemiddelde puber. Zijn hoofd is vol, zijn aandacht vliegt van voetbal naar Instagram, van frustratie naar goede bedoelingen. En dat is helemaal niet gek.

Help, mijn agenda is ontploft!
Elke ochtend voelt als een aflevering van ‘Overleven met Pubers’.

Wat als scholen zouden werken zoals escape rooms?
Ontdek hoe escape room-principes leren plannen en motivatie bij pubers verbeteren.

Grenzen stellen voor jezelf én anderen
Het stellen van grenzen is essentieel voor je welzijn, maar toch vinden veel mensen het lastig om ‘nee’ te zeggen.

School en een bijbaan
Veel leerlingen ervaren stress omdat ze school, huiswerk en een bijbaan proberen te combineren.

Waarom lukt gamen wel, maar plannen niet?
Waarom kunnen pubers moeiteloos urenlang gamen, maar lijkt huiswerk plannen een onmogelijke opgave?

Kunnen pubers leren plannen? Dit zegt de wetenschap over hun brein
Veel ouders en docenten merken dat pubers moeite hebben met het organiseren van hun schoolwerk en plannen.

De Kracht van leren Plannen voor Leerlingen met ASS en ADHD in het VO
Voor leerlingen met Autisme Spectrum Stoornis (ASS) en Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) in het voortgezet onderwijs is plannen geen vanzelfsprekende vaardigheid.