Hoe docenten leerlingen kunnen helpen met plannen
Hoe kun je als docent leerlingen ondersteunen bij het ontwikkelen van planningsvaardigheden? Wat kun je doen om te voorkomen dat leerlingen vastlopen, gestrest raken of achterblijven met hun schoolwerk? En hoe maak je van plannen een vast onderdeel van je lessen? Over deze en andere onderwerpen gaat Bernadeth in haar lezing voor het onderwijs.
Waarom plannen essentieel is voor betere leerprestaties
Het gebrek aan planningsvaardigheden bij leerlingen kan leiden tot onoverzichtelijke situaties, gemiste deadlines en lagere cijfers. Als docent kun je hier veel aan doen. Hoe creëer je overzicht en zorg je ervoor dat leerlingen hun werk kunnen structureren? Bernadeth laat zien hoe je plannen integreert in je lessen en waarom dit een cruciale levensvaardigheid is voor leerlingen.
Tijdens deze lezing deelt Bernadeth haar ervaringen als begeleider en onderwijsprofessional over het belang van plannen in de klas. Ze geeft inzicht in hoe docenten leerlingen kunnen helpen om structuur aan te brengen in hun schoolwerk en biedt praktische strategieën die direct toepasbaar zijn. Door het aanleren van planningsvaardigheden kunnen leerlingen beter presteren en meer overzicht krijgen, wat bijdraagt aan een positieve leerervaring voor zowel de leerling als de docent.
Mogelijke onderwerpen:
- Het belang van planningsvaardigheden in de klas
- Hoe maak je van plannen een onderdeel van elke les?
- Begeleiden van leerlingen met planningsproblemen
- Praktische tips voor het geven van structuur en overzicht
- Hoe zorg je voor een goede balans tussen plannen en flexibiliteit?
- Introductie van de 1blik planmethodiek
Inspirerende lezing voor ondersteunende ouders
Bernadeth’s lezingen zijn gericht op het inspireren en activeren van docenten. Door persoonlijke voorbeelden uit haar ervaring in het onderwijs te delen, laat ze zien hoe je als docent een cruciale rol kunt spelen in het aanleren van planningsvaardigheden bij leerlingen. Haar sessies bevatten praktische oefeningen en interactieve momenten die docenten uitnodigen om samen oplossingen te vinden voor planningsproblemen in de klas. De nadruk ligt op het ontwikkelen van een effectieve aanpak die niet alleen de prestaties van leerlingen verbetert, maar ook het werkplezier van docenten vergroot.
Meer informatie aanvragen over deze lezing
"*" geeft vereiste velden aan